måndag 27 april 2009

Making the money

Hade yardsale i helgen och hade jattekul. Gick upp kl. 4.30 (inte sa kul). Korde till Jude som sen korde oss till hennes foraldrars hus. Vi kom dit och borjade packa upp kl 7. Redan da borjade folk stromma till. Sen fortsatte det dagen lang till kl 15. Och jag var i mitt esse. Jag hade sa roligt med att "leka" forsaljare. Jag skojade o sa att "vi tar kuponger" , "I'm ready to make a deal if you are" osv. Och jag salde, salde, salde... Jag forsokte pracka pa folk bade det ena o det andra och ibland lyckades jag. Folk uppskattade att jag forsokte och att jag hade humor.

Iallafall...det gick bra. Det "storsta" jag salde var ett utebord o stolar for 15 dollar, men sen salde jag massor av $1 saker. Summan av kardemumman var att jag tjande 140 dollar. For saker jag anda inte ville ha. Bra va!

Sen pa sondagen hade jag mote med min svensk klubb. En sak som vi gjorde var att ha 50/50 raffle. Det betyder att man koper lotter och den som vinner far halften av pengarna som folk kopte lotter for. Jag vinner aldrig, men man maste ju stotta klubben. Men gissa vad: Jag vann! 28 dollar. Bara sadar. Sa det var en valdigt lukrativ helg med andra ord.

2 kommentarer:

Vlasta sa...

Det kallar jag att känna pengar. Sälja skräp, som man inte behöver, eller vill ha. Bra gjort!

Vlasta sa...

I kommentaren från den 2 maj fattas en hel rad.Efter - det kallar jag att känna pengar, ska det stå som dem säger i boken Snabba cash.( Dem vill känna pengarna i handen, för det är skönare känsla än se en summa på konto.)
En av dem intressantaste böcker som jag läste på sista tiden