torsdag 2 april 2009

goda grannar pa riktigt

Ni ar sakert lika trott som jag pa de har javla lapparna som uppenbarar sig var o varannan dag. Nar jag akte hem efter jobbet kande jag mig nastan illamaende. Jag undrade om en ny lapp skulle finnas pa tradet, eller kanske ringde han nagon som hade tagit min hund...jag var orolig.

Nar jag kom till uppfarten sag jag ingen lapp pa tradet (Puh) men en lapp pa brevladan (NEJJJJ). Den har lappen var dock skriven i prydlig handstil och var rattstavad (hm). Det stod: Your dog is at my house 260 Wemple Rd. Sen hennes namn o tele nr. "Ah nej" tankte jag. "Annu en arg granne?" Jag korde direkt dit och mottes av en trevlig medelalders dam och Gunnar.

Hon berattade att han hade vandrat in pa hennes uppfart pa formiddagen och hon hade direkt tagit hem honom. Hon var orolig for varan vag dar folk kor som galningar. Hon gillade Gunnar skarpt, sa att han uppforde sig bra och var hur snall som helst. Jag berattade om problemen vi har haft med grannen mittemot (brevid henne) och hon sa att han var "a scumbag" och att vi borde undvika all kontakt med honom. Det finns inga lagar mot skallande hundar och han borde vara orolig for polisen sjalv. (HA!) Tydligen har hans son varit i fangelse och han kommer sakert att aka dit sjalv enligt henne...hm, interesting!

Jag ar sa glad att vi har atminstone en bra granne. Jag har redan satt ihop ett tackkort. Vill garna behalla grannsamjan ifall han eller nan annan av hundarna kanner for att springa ivag igen.

Sa hur kom det sig att han kunde springa ivag? Tydligen var halsbandet inte tight nog och inte hog nog niva. Han kande helt enkelt inte den lilla stoten nar han sprang over gransen. Det ar nu fixat och forhoppningsvis hander det inte igen.

Inga kommentarer: