måndag 27 april 2009

Kram

Tycker det ar lite lustigt, det har med att krama sina kompisar nar man ses. Jag gillar det, men traditionerna i mina hemlander ar valdigt olika.

Nar jag traffar min (enda) svenska kompis har i USA sa kramas vi varje gang vi mots och sager hej da. Vi har gjort det sen den forsta gangen vi mottes. Och hemma i Sverige kramade jag alltid mina tjejkompisar.

Men jag kramar aldrig mina amerikanska kompisar. Inte ens Tims kusin som jag har kant i 12 ar och som har varit nara van med i nastan 2 ar. Den enda gangen vi kramades var nar hon fick reda pa att adoptionen av hennes senaste hund hade gatt igenom. Och nar jag o Tim gifte oss fick vi en gratulations kram. Men det ar annorlunda.

1 kommentar:

Vlasta sa...

Det är konstigt. Det tycker jag också.Jag kramar mina tjeckiska kompisar (för jag tänker inte på det, att det är inte brukligt.)Och ännu värre. Jag duar alla och det är ännu värre.Alla niar varandra om dem inte är kompisar sen barnsben, eller gått i skola ihop.Så- jag är en konstig prick.