torsdag 23 april 2009

Vartecken


Det gor mig sa glad att vi har tussilago pa varan mark. Sma solar som paminner mig att det kommer mera...



















Vi har ocksa tva olika sorters vita blommor. Jag ar inte helt saker pa vad de ar, men jag ar glad att de ar har!


I helgen hittade jag arets forsta maskros. Jag har alltid gillat maskrosor for de ar som solar och de paminner mig om sommaren. Jag ar dessutom en hejare pa att odla dem (!)


Valkommen tillbaka. Har ar min rabatt med perenna vaxter som har lyckat ta sig upp igen. Denna bilden var tagen i helgen. Men efter regnet i borjan av veckan sa har de vaxt annu mer. Yey!


Forra aret gav Jude mig hennes rabarber att plantera i min tradgard. Jag planterade dem. Sen dog de och gras vaxte over dem. Snyft. Men nar jag gick pa promenad harom dagen sag jag att de faktiskt hade overlevt och hade borjat vaxa pa nytt. Jag sag till att dra ut gras och ringa in dom sa att de kan klara sig i ar. Rabarberpaj- here i come!

Inga kommentarer: