tisdag 7 april 2009

Weekend warriors

Den har helgen snoade det o regnade det.... need I say more? Jag ar latt deprimerad. Det snoade idag igen (onsdag) och just nu ligger det ett tunnt lager pa hela tradgarden....HALLA. VAREN. Vart tog du vagen??
Naja, aven om vi inte kunde, eller ville, jobba ute i tradgarden sa jobbade vi hart pa ett annat projekt pa var valdigt langa lista: Trailern. Nar vi kopte var mark kom den med allt skrap plus en ful trailer (den sorten som vissa bor i). Inte nog med att den ar rostig o ful utanpa, men den ar acklig och hemsk innuti. De vilda djuren pa var mark, moss, faglar, insekter etc. har satt den som en prime location eftersom den har tak och massor av isolering. Darfor ar den full av skit (bokstavligen) av alla de sorter. Sen ar den ju full av damm, smuts, vatten, mogel o annat trevligt.


________________________Before->


Sa vi har spenderat helgen med att riva ner gipsplattevaggarna, plankorna etc. Vissa delar av trailern ska sparas. T.ex. Takbjalkarna ska anvandas till att gora ett par skjul, aluminiumsidorna ska ocksa anvandas till detta, isoleringen skall anvandas till ladan, underredet skall kanske bli en bro pa Tim's foraldrars mark och vissa elektriska komponenter ska sparas till....inte vet jag. Resten ska slangas.

Det var inte sarskilt kul att jobba i denna ackliga trailer, speciellt inte nar vidrigt vatten som hade silats genom bajs isolering droppade pa mig. Blaachhh! Men det var avstressande att sla sonder vaggar och lite "mysigt" att jobba tillsammans med Tim. Han tyckte jag var sa sexig i mina jobbklader....You tell me?
Och jag langtar efter en utsikt utan varan white-trash boning sa det maste goras. Vi ar halvvags dar. Nastan hela insidan ar rensad. Vi har ett rum kvar. Sen ska vi ta ner sidorna och underredet ska koras ivag. Det ar vad vi ska gora denna helgen. Kul, kul...

1 kommentar:

Vlasta sa...

Fy vad det såg ut. Vilket projekt.Det blir nog skönt, när ni är klara.
Lycka till.