onsdag 22 april 2009

Lov o ledighet

Forra veckan var det spring break har och vadret var magnifikt. Tyvarr betydde det att inte mycket blev gjort inomhus. Vem vill stada och scrapbooka inomhus nar man kan vara ute i solen. Visst krattade jag, gick promenader och satt o laste, men inte mycket blev gjort inomhus, som sagt....

I helgen sa jobbade jag o Tim hart med trailern. Min kompis (Tims kusin Jude) o hennes man Dave, kom over och hjalpte oss att ta ner vaggarna o taket pa lordagen. Det borjade klockan 7.30 pa morgonen med att ta av "skinnet"
Efter lunch sag det ut sa har.Vid 16.00 var vi fardiga, bara lite att plocka upp o slanga.
Pa kvallen at vi alla middag, satt vid elden (tra fran trailern) och drack vin som de hade tagit med sig. Med andra ord, en perfekt lordagkvall!
Denna veckan sa ar det regnigt och ingen har ringt mig for att jobba sa lyckligtvis har jag fatt gjort allt det som jag ville ha gjort forra veckan. Dvs gora mig i ordning for en yard sale som jag ska ha i helgen. Jag ska till byn dar Tims kusiner bor. Alla i den byn har yard sales pa lordag och jag har sa mycket att gora mig av med att det lat som en jattebra ide. I mandags borjade jag med att ga igenom alla klader som jag har haft pa vinden i nastan 2 ar. Jag fyllde en JATTE lada med sakert 100 olika kladesplagg att salja. Sen fyllde jag en stor sopsack med klader som skulle slangas. Hur kan jag ha sa mycket klader som jag inte anvander?
Sen igar bytte jag fran vinterklader till sommarklader i min garderob, samt stadade garderoben och insag att jag har alldeles for mycket klader. Varje lada, hangare och hylla ar sprangfylld! Jag far bara inte kopa mer.

Forutom klader sa har jag gatt igenom alla lador som var pa vinden for att hitta saker att salja. Det var kul for jag upptackte massor av fina saker som jag hade glomt bort att jag hade och vissa grejer som jag behover. Sen hittade jag massor av varor att salja. Jag fyllde 12 lador med saker som vi inte behover/vill ha. Need I say more? Det kanns skont att rensa ut och kanske till och mede tjana lite pengar. Jag langtar till lordag. Det ska bli fint vader och det blir kul att salja tillsammans med Tims kusiner.

Inga kommentarer: