onsdag 1 april 2009

taco dressing

Harom veckan kopte jag en san dar dyr salladmix (fast jag anvande saklart kuponger sa det var inte superdyrt) som kom med sallad, riven ost, majs chips, sour creme och en god salladsdressing. Kombinationen var saaa god. Men jag ville inte projsa $4-5 for en liten pase sallad. Sa jag bestamde mig for att forsoka kopiera dressingen och lyckades. Har ar receptet:

2 dl ranch dressing (jag anvande light),
1 dl salsa (som jag korde i mixern for att slata ut den),
1 msk sour creme,
liiite cayenne peppar,
1 tsk malen kummin (detta ar ungefar, jag kor pa smak inte pa exakta matt)
1/2 tsk vitlokspulver (ocksa ungefarligt)

Blanda ihop och njut over en gronsallad med tomat o gurka som du toppar med krossade majs- eller fullkornschips (Jag gillar Sun chips), en msk sour creme och om du vill lite riven ost. Kanske inte det basta bantningsreceptet, men det ar jattegott.

1 kommentar:

Vlasta sa...

Låter gott. Jag ska göra det till lunch i stugan. Nu, när det är varmt, så är det extra gott med sallader. Jag har fått pippi på att ha physallis i salladen. Både for smakens och färgens skull.