torsdag 12 mars 2009

TV TV TV

Nagra favoriter pa TV just ar:
  • LOST -Serien borjade bra och denna sasongen ar battre an nagonsin. Sa invecklad, mystisk och intensiv.
  • Heroes- Jag alskar superheroes och denna serien har sadana bra karaktarer, bra skadespelare och bra handling. Jag skulle vilja kunna resa i tid o rum som Hiro.
  • NCIS- Jag alskar karaktarerna i den har serien ocksa. Det kanns som om de ar mina vanner och de ar vansinnigt roliga. Jag alskar Tonys "maschismo" och kommentarer, Zivas felsagningar, Abbys konstigheter, Gibbs torra humor och McGees nerdighet.
  • Eureka- Jag alskar sci-fi och bra drama serier med bra karaktarer (jag kanner att jag repeterar samma saker men...whatever!) Och denna har alla tre! Den har serien tar vetenskap och ser vad som skulle handa om vi skulle anvanda oss av den vetenskapen nu. (Oj, vad konstigt det lat, ni far val se serien sa ni vet vad jag menar)
  • Amazing Race- Reality show. Som om att resa inte ar stressigt nog. Nu maste du gora det med en person (som du kaske inte kommer overrens med sa bra som du trodde innan resan) medan ni tavlar mot andra lag och maste utfora oerhort svara uppgifter i lander dar de kanske inte pratar engelska. Frustrerande roligt...
  • Live with Regis and Kelly- Morgon program. Jag tycker att Kelly ar jatterolig och det ar det basta programmet att dricka kaffe till.
  • Big Bang theory- Sit com. Otroligt rolig serie om fysik nordar som bor brevid en blond tjej som forsoker bli skadespelare. Skitbra repliker och Sheldon ar bara for knapp.
  • How I Met Your Mother- Sit com. Handlar om ett gang vanner pa aventyr i New York. Det berattas som om det ar en historia som en kille berattar till sina barn nagon gang i framtiden. Normalt sett sa gillar jag inte sit coms men den har och BigBang kanns ungdomliga och ar inte bara om gifta par som ar sura pa varandra...
  • Allt med kocken Gordon Ramsey: Hell's Kitchen, Ramseys Kitchen Nightmares och F-word. Jag alskar hans engelska dialekt, hans ursinniga temprament, hans mat, men ocksa hur snall o go han kan vara.
  • Biggest Loser- Det ar sa inspirerande att se manniskor bli av med massor av vikt. Jag alskar att se hur mycket battre och halsosammare de ser ut vecka efter vecka
  • South Park och Simpsons- Har alltid gillat de har tecknade serierna. De ar sa elaka och sanningssagande. Man kan gora saker i tecknade serier som man inte kan gora i andra serier.
  • Whatever Martha- Martha Stewarts dotter och hennes kompis tittar pa gamla klipp av Martha och sager elaka saker. Hur kul som helst, speciellt som jag har tittat en hel del pa Martha Stewart i mina dar.
  • Princials office- En reality show som handlar om rektorer. Det fnns sa mycket drama i skolor och sa manga daliga ursakter!
  • Daily Show- en nyhets show pa komedi kanalen. Den skojar om nyheter, men oftast berattar den sanningenpa ett satt som nyhetskanalerna inte kan.

Bubblare: Bones, American Idol, Dr Phil, Oprah, Ellen, Family Guy, Survivor, So you think you can dance, Best Week Ever, Important Things With Demitri Martin, Sober House..etc...etc...etc...

De ar bast att jag slutar nu...innan ni vet hur mycket jag tittar pa TV

Inga kommentarer: