torsdag 12 mars 2009

Busy bee

Jag ar ledsen att jag inte har skrivit pa ett tag. Har jobbat nastan varje dag denna veckan. Och for nagon anledning blev jag helt utschasad och orkade inte gora nagot forutom att satta pa mig min pyjamas o titta pa TV nar jag kom hem. KLOCKAN 4 PA EFTERMIDDAGEN!!! Jag vet....usch! Gjorde torftiga, snabba middagar, sa lat har jag varit. Och gympa...forget it!

Kanner mig piggare idag, kanske for att jag inte jobbade...hm... Men ska pa det igen imorgon och mandag, tisdag o onsdag nasta vecka.

Idag hade jag tid hos doktorn. Jag ar frisk...allt ar OK. Men sist jag var hos doktorn pa min arliga "kvinnliga" undersokning fann hon en liten knol i ena brostet och ville att jag skulle kolla det. Hon och jag var inte sarskilt oroliga men "better safe than sorry". Sa jag hade ett ultraljud for nagra veckor sedan och idag kollade hon for sig sjalv igen. Och det fanns ingen knol dar idag (och ingen pa ultraljudet). Jag berattade inte detta for nagon (forutom Tim) for jag hade en kansla att det var OK och jag ville inte oroa nagon i onodan. Men pa samma gang vill jag vara oppen o arlig sa att ni vet vad som pagar i mitt liv darfor berattar jag det nu.

For alla kvinnor: det ar viktigt att kolla sina brost sjalv och se sin doktor atminstone en gang om aret. Var snall o ta itu med er egen halsa.
Nu har jag gront ljus for att forsoka fa barn...och det ar ju goda nyheter eller hur!


Andra goda nyheter: snon haller pa att smalta bort. Det ar fortfarande vitt i mitten av grasmattan, men nu ser man gras har och dar och krukorna fran i fjor syns igen. Det ar fortfarande kallt (minus grader), men solen skiner varlikt och vi har stallt fram klockorna och det hjalper ocksa for varkanslorna att komma strommandes. Och jag har sett knoppar. Knoppar av hopp!

Inga kommentarer: