söndag 15 mars 2009

Spring has sprung

Den ar har! Den ar har!

Varen alltsa...och jag hoppas att den stannar.

Inget gor mig gladare an varm varsol, lunch i campingstolarna utanfor ladan och pyssel i tradgarden. Himlen ar bla och inte ett moln i sikte. Faglarna kvittrar och hundarna springer glatt runt och letar moss.

Tim o jag har spenderat helgen med att stada ut ladan o tradgarden, respektive. Jag har haft som (sjalvutnamd) uppgift att ansa frukttraden. Jag har last mig till att det borde goras sa tidigt som mojligt innan knopparna slar ut. Sa idag o igar har jag, utrustad med sekator och oomma klader, klippt av och slapat massot med grenar o kvistar. Bra workout och valdigt tillfredsstallande. Enligt websidorna som jag har studerat sa kan man o ska man vara ganska brutal nar det kommer till ansningen for det gor att traden blir halsosammare. Och vara trad behover det. Nagra ar otroligt vildvuxna och frukten forra aret var lite sadar. Detta ar forsta aret jag har gjort det har sa vi far val se hur det gar senare i sommar/host.

Nej, nu ar min rast over (jag gick in for att ringa mamma: Grattis pafodelsedagen igen!!!) och jag har fortfarande en hel radda med vidvuxna plommontrad kvar. Nog for att man kanner av axlarna och pecsen, men det ar saaaaa vart det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va duktig du är. Tur, att vi inte har några fruktträ, för jag skulle nog inte orkat. Men jag längtar efter att gå i trädgården och ta bort lite gamla perenner och ogräs. Det ska va fint väder onsdag och torsdag så vi får se om jag ska också vara duktig.