torsdag 26 mars 2009

Goda grannar- the drama continues

Sa igar kom jag hem fran jobbet o fann annu en lapp fastspikat till varat trad. Denna sa: "Tim nead (???!!!???) to talk to you about your dog that never stops barking. Can't take it anymore. Barking all day long"

Gissa vad, vi star inte ut med att du spikar upp skyltar pa varat trad. Jag har god lust att satta upp en skylt som sager. "Please learn to spell, I can't take it anymore". Eller "Get a job so you don't have to listen to it"
Vilken snubbe. Varfor maste han spika upp skyltar. Varfor kommer han inte o pratar med oss. Och detta efter att Tim erbjod honom ett jobb. Detta efter det att jag lyssnade pa honom nar han krossade bilar o skrot pa sin tomt hela forra sommaren. Vilket BTW ar olagligt att gora pa en bostadstomt. Detta efter det att tim erbjod honom att anvanda hans lada och svets for att fixa nagra saker...fy!

Lille Gunnar. Han skaller inte nar jag ar hemma, sa det betyder att han skaller som mest mellan 7:30-15:30. Ar det hela dagen? Han skaller atmindstone inte pa natten!
Det ar ju anda inte sa att var granne sover pa dagarna heller. Da hade jag forstatt hans frustration. Nej han ar ute och fixar med sitt skrot och stor sig pa att min hund skaller. Han tyckte att vi skulle skaffa ett halsband som ger hunden en elektrisk stot nar den skaller. Men det gillar jag inte alls. Nog for att vi har ett osynligt elektriskt stangsel, men det ar till for hans sakerhet och ger honom mer frihet.

Inga kommentarer: