onsdag 18 mars 2009

A real upper

Aaaaaaaaaaah vaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!!!

Det hande i ett trollslag. Forra veckan var det vinter. Denna veckan var.

Att kunna ta en promenad efter jobbet ar det basta som finns. Mycket battre an att slappa framfor TVn i sin pyjamas kl 4 pa eftermiddagen!!!


Jag o hundarna tog en timmes promenad i varsolen igar. Ingen jacka, mossa o handskar behovdes. Och det var saaaaaaaaa skont! Visst ser man forfarande sno, men den haller pa att forsvinna mer o mer for var solig dag. Jag tog fina bilder medan jag lyssnade pa ipoden och strosade. Bernice fangade och svalde en mus (den var fortfarande levande...urk). Gunnar sprang runt, gravde o at ruttna applen. Molly var en snall flicka som foljde mig och hamtade sin boll. Alla var sa nojda, glada o avslappnade. Jag sag de forsta "robins" och de forsta
grona grasstrana. ---->>>

____________Lyckan ar total!

5 kommentarer:

Malin sa...

Låter härligt.

Här snöade det en dag till min och lillemans förtjusning.
Nu är det klarblå himmel och vindstilla. Perfekt väder att ta promenader i med andra ord.

Anonym sa...

Fantastiskt, att det blev vår så fort.Jag ser, att hundarna har bra smak, när det gäller mat. Tvi.
Här är det vår i dag också. Sol, blå himmel och 11 graderC, MEN- väldigt kall vind. Man kan inte få allt.
Robin?? Är det rödhake?

Caroline sa...

Robin ar "typ" rodhake, men det ar en variant som inte finns i Sverige. Den ar storre, har blaa vingar o rott brost. Kolla Wikipedia sa kan du se.

Caroline sa...

Malin jag ar glad att du far lite Svenskt varvader, med sno. Du fortjanar det du langtar efter.

vibe sa...

Låter härligt! Här är det också alldeles, alldeles underbart... Inget går upp mot att vakna i ett rum badande av sol en ledig fredag, i ett tyst hus, efter alla mörka vintermånader.