fredag 27 mars 2009

Doftfixerad

Det har landet ar helt fixerat vid att lukta gott. Nog for att jag tar en dusch varje dag, men det finns folk som tar flera per dag. Men det ar bara borjan...

En av de storsta marknaderna har ar air fresheners. Det finns hundratals av olika varianter. Spray, gel, ljus. You name it. Air fresherners for bilen, huset, mattorna, luften, tyger, hunden, munnen, armhalan etc. etc.
Det finns dom som man stoppar i vagguttaget (med eller utan nattlampa), andra som sprayar vid regelbundna tidpunkter, vissa som ser ut som ljus eller oljelampor, till och med nagra som ser ut som dockor.
Och vill man kopa ljus, sa far man leta hart for att hitta nagra som inte luktar. Vem vill ha en blomdoftande jul? Jag vill ha en jul som luktar som brinnande ljus.
Det finns affarer som bara saljer doftljus!

Det slog mig verkligen hur doftfixerat USA ar nar jag kopte nya rakhyvlar och fann att skaftet, SKAFTET, var doftande. Tropisk doft. Jag fragar bara....VARFOR??? Har nagon problem med illaluktande rakhyvlar?

3 kommentarer:

vibe sa...

Ha ha! Det var og det onödigaste jag hört talas om på länge!

Caroline sa...

Eller hur?
USA alskar onodiga saker. Speciellt om de luktar gott!

Vlasta sa...

Tips! Skulle du vilja ta livet av din pappa, så ta honom till affären som bara ha doftljus.
Och rakhyvel med doftande skaft!!??
Hur dum får man va!