fredag 12 mars 2010

Ninna nina ninna na na nina na na ni na

Valkommen till boktipset.
Idag laste jag ut en skitbra svensk bok o jag bara maste dela med mig. Boken ar "och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla" av Hakan Nesser. Den handlar om en 17 arig kille aret 1967. Hans granne hittas brutalt mordad och eftersom han ar kar i grannflicka sa forsoker han hitta mordaren. Men mest ar boken om Mauritz och hur livet tedde sig for honom det aret. Den ar valskriven och har underfundiga observationer som man inte kan lata bli att skratta gott at. Har man antingen levt pa 60talet eller om man har varit 17 ar sa kommer man definitivt att kanna igen sig nagot.
Och sen slutet! Slutet ar chockerande, smart och helt ovantat.

1 kommentar:

Vlasta sa...

Du har så rätt!
Jag var också ledsen, att boken tog slut. Den var SÅÅÅ bra. (Trots, att jag kunde inte räkna ut vem är "boven".)