fredag 12 mars 2010

I know nothing

Jag jobbade som matte larare i 8e klass i veckan och jag hade glomt hur storiga fjortisar kan vara. De var hogljodda, oborstade, taskiga, storiga, irriterande och allmant...tja..fjortisar. Men det ar ju bara att ta. Jag ar anda ganska avslappnad vikarie. Jag skriker inte pa dem och om de har gjort allt bryr jag mig inte om de snackar och smsar etc. Det ar liksom inte min fight at fightas.

Men det ar inte poangen med det har inlagget... Jag har normalt inga problem med matte. Jag menar det ar hogstadie matte och inte sarskilt svart. MEN den har lararen hade ocksa en "advanced math" klass. De skulle lasa sina anteckningar och gora en del uppgifter. Jag behovde inte lara ut for dem. Men sa kom en kille o fragade mig hur man skulle gora nar man skulle forenkla kvadratroter. ????? Jag tog en titt. Tankte lite. Borjade svettas. Tog en titt till och kom fram till att jag har aldrig gjort det har. Jag erkande lite generat att jag inte hade en blekaste och sa at honom att fraga nagon i klassen. Kvickt hittade jag matte boken och facit och kom sa smaningom pa hur (jag tror) att man ska gora det. Jag visade honom det jag kunde men var fortfarande lite forundrad over att de har matte i 8e klass som jag aldrig ens har sett. But you live and you learn and then learn some more....

Inga kommentarer: