onsdag 16 september 2009

Twelve years and counting

Det ar 12 ar sedan jag o Tim hade var forsta "date" aven om det inte riktigt var en date alls. Och vi hade inte nagra traditionella traffar efter det heller. Vi har aldrig firat den 16e September for Tim kom aldrig ihag datumet och den enda anledning jag kom ihag var for att jag skrev i min dagbok det aret... men i ar kom jag ihag o ville reflektera lite pa den dagen och varat liv tillsammans

Here it is:
For tolv ar sedan foljde jag med Elin, min noska au-pair van, till JFK. Hon skulle hem till Norge och Tim var snall nog at kora henne. Och jag var ledig den veckan sa jag foljde med.
Pa vagen fran JFK sa hade vi 3 timmar att snacka o lara kanna varandra och Tim fragade mig om jag ville folja med till hans kompisars hus ute pa landet som han och nagra andra kompisar tog hand om medan de var pa smekmanad. Eftersom min sista van just hade akt hem tyckte jag att det var en bra ide. Vi akte hem till mitt hus, jag packade och sen akte vi vidare till deras hus. Pa vagen dit sa Tim att det inte fanns sa manga sangar och skulle jag ha nagot emot att dela en med honom. Det hade jag inget emot!
(Senare larde jag mig att det fanns massor med sangar o soffor lediga, men det ar val inte sa viktigt)
De nastfoljande dagarna spenderade vi tillsammans i huset och jag borjade tycka om honom (Aven fast jag kommer ihag att jag tankte "Who is this redneck" efter det att vi hade akt 3hjuling och skjutit med bossa)
Nar min semester var over och jag borjade jobba igen kom Tim som en riddare pa en (inte vit men) lila springare (hans bargningsbil) och plockade upp mig varje kvall. Jag umgicks da med honom, hans familj och hans kompisar och behovde inte hanga med vardfamiljen.

Det var sa det borjade (fast vi hade faktiskt traffats innan nar vi gick pa bio med Elin och en av hans kompisar Eric. Men da var jag dar med Elin och Eric korde mig hem sa jag brydde mig inte sa mycket om Tim.)

Sen tog det inte sa lang tid innan jag fattade att jag faktiskt tyckt om honom jattemycket. Vi spenderade varje kvall tillsammans och varje helg sov jag hos honom. I mars var min vardfamilj borta nagra dagar och en kvall sov Tim over hos mig. Min vardmamma Mary kom hem pa morgonen o gav oss en rungande utskallning att jag hade tagit in en man i hennes hus osv. osv. Som om han var nagon okand framling som sov over. Efter den dagen sa sov jag hos Tim varje kvall ocksa. (Och Mary maste ha snackat med Dan (pappan som var mycket schysstare och avslappnad) for inget namdes om det igen)

Nar mitt ar var over och jag akte hem tvingade jag pappa att kopa mig en flygbiljett tillbaks till USA. Jag var hemma i 5 veckor och laaaaangtade tillbaks till NY o Tim.

Varfor? Det finns ju man o killar over hela varlden. Men jag hade hunnit inse att det inte fanns nagon som var som Tim.




  • Han alskar mig helhjartat.

  • Han visar det dagligen.

  • Han skryter om mig till sina vanner

  • Han ar handig (min egen McGyver!)

  • Han jobbar hart

  • Han alskar min mat (sagar att den ar battre an sin mammas mat)

  • Han ar sa sot med barn

  • Han ar kanslig

  • Han ar hjalpsam

  • Han ar sa bra med hundar

  • Han tittar pa "So you think you can dance" med mig och kommenterar, aven om han sager att han hatar programmet.

  • Han gillar samma filmer o TV program som jag (OK det ar nagra som han inte gillar som jag tittar pa nar han inte ar hemma)

  • Han tittar pa mina scrapbook album nar de ar fardiga OCH visar dem till andra

  • Han klagar inte nar det ar stokigt
  • Han gillar att gora saker utomhus
  • Han ar eftertanksam
  • Han gillar att prova nya saker

  • Han tycker att jag ar snygg

  • Han ar snygg

  • Vi kan prata om allt

  • Han ar min basta van

  • osv

  • osv

2 kommentarer:

Malin sa...

Grattis till 12 år! Ni är jättefina tillsammans.
Jag glömmer aldrig ert bröllop =)

vibe sa...

Så fint! Kram till er!