måndag 5 oktober 2009

Not a moment to myself

Det har varit ett par veckor med otroligt mycket att gora.
Jag har jobbat som vikarie nastan varje dag och torsdagar, fredagar och lordagar har jag jobbat pa tavernan. Da gar jag direkt fran jobbet pa skolan dit utan att aka hem emellan.
Sen pa tisdagar har jag min nya kor. Ocksa direkt efter jobbet. Det ar kul men den ar inte som koritsia; den ar blandad killar o tjejer och det ar inte lika mycket jobb.
Med andra ord sa har jag bara eftermiddagarna for mig sjalv pa mandagarna o onsdagarna och da maste jag stada, laga mat, handla mat, tvatta etc = JAG AR TROTT

Snart ar det jaktsasong. De forsta aren hatade jag det for Tim var borta sa mycket o jag kande det som jag inte hade natt att gora. Jag bara satt hemma o vantade. Men de senaste aren laaangtar jag efter att fa helgerna for mig sjalv. Jag kan pyssla med mina album, titta pa skrap tv, ata havregrynsgrot till middag, traffa mina vaninnor, lyssna pa svensk radio o se pa svensk tv och inte behova tanka pa vad Tim o jag ska gora tillsammans. Och snart kommer den...min tid!

4 kommentarer:

vibe sa...

Wow, har du satt igång att sjunga? Bra jobbat! Låter som du har mycket att stå i, vad kul! Kram

Unknown sa...

Vad kul att du sjunger i kör igen. Hållt på länge, kanske? Det är härligt att få hålla på med sånt som man verkligen gillar. Och du verkar ju egentligen gilla det mesta du gör. Men se upp i backarna, så det inte blir för mycket av det goda.Man vill ju ha kvar glöden.

Vlasta sa...

Bättre att ha mycket att göra, än att behöva " sparka sig trött" och äta praliner, eller hur? Du är duktig, att du hinner allting, men hoppas du får snart vila lite. Ska hälsa så mycket av Annika Bohman. Susanna trivs jätte mycket i USA och Helene med familj har flyttat till Sverige. Till Viken. Som det kan bli.

Caroline sa...

Don't get me wrong...jag gillar att jag har mycket att gora...dessutom har jag fatt reda pa lite jobboppningar for nasta ar...hoppas!
Ar lite trott pa kvallarna och jag ar lite ledsen att jag inte kan gympa pa mornarna och se till att huset ser lite mer stadat ut. Men jag har ju Columbus Day pa mandag att hinna ikapp lite.

Jag borjade den har koren for 4 veckor sedan och det ar den forsta koren sen Koritsia. Lite skrammande forst man vet ju inte riktigt vad man kan forvanta sig...annan ledare, annan sorts kor, annat land med annan korkultur...men det var forvanandsvart bekvamt. Jag har kul nar jag sjunger och det ar trevliga manniskor med aven om de flesta ar ca 10 ar yngre an jag...och 2 som ar ca 20 ar aldre, men musik funkar i alla aldrar.