onsdag 13 maj 2009

More Amish observations

Jag skrev om mina observationer av mina "grannar' som ar Amish. De har lever utan el och anvander sig inte av bilar, traktorer etc. De jobbar hart som bonder, snickrare o hantverkare. Ett enkelt o spartanskt liv. Jag gillar att se vad de haller pa med nar jag susar forbi i min bil pa vag till o fran en av de skolorna jag vikarierar i. Men haromdagen blev jag helt bestort. Jamt med vagen gick det tre barn (Amish). De sag ut att vara ca 6-9 ar gamla. Antagligen var de pa vag fran deras skola. De gick pa sidan av den har 90 vagen som folk oftast kor mer an 90 pa. Inte nog med att det ar en livsfarlig vag, men de gick UTAN SKOR! Jag var helt chockad. Och sen dess har jag sett dem igen...utan nagot pa fotterna. Crazy!

1 kommentar:

vibe sa...

Wow! Det låter farligt. Har du sett Big Love? Där använder de minsann både bilar, mobiltelefoner etc. Spännande värld, det där.