onsdag 20 maj 2009

Happy, sad, happy?

Har jobbat oerhort mycket de senaste veckorna och jag gillar det...saklart. Har varit mycket pa min favvis skola, och lararna dar gillar mig. Tyvarr finns det inga jobb tillgangliga nasta ar :-(

Men man knyter nyttiga kontakter. I morse snackade jag med en av lararna och jag namde att jag hade sokt ett jobb pa en skola norr om dar jag bor. Tydligen kanner hon bade larare och manniskor i styrelsen. Hon sa att hon skulle prata om mig o ge mig ett gott omdomme. Schysst!

Sa pa lunchen ringde jag dit for att fraga nar de skulle intervjua och tyvarr hade de redan gjort det o positonerna var redan tillsatta. Depp.

Jag knackade pa i hennes rum o berattade den sorgliga nyheten. Hon var bestort och sa direkt att hon skulle ringa alla hon kanner i kvall. Att det kanske fortfarande fanns hopp. Att jag faktiskt bara hade pratat med en av sekreterarna: o vad vet hon. Forhoppningsvis kom hon ihag att ringa. Forhoppningsvis finns det fortfarande hopp.
Annars blir det val mer vickande. A-kassan har forlangts 13 mer veckor sa man kan overleva, men jag ar redo for ett jobb. Please.

Inga kommentarer: