fredag 27 februari 2009

It's official

Sedan forra veckan ar jag nu OFFICIELLT medlem i VASA orden, Tegner Lodge 109.

Jag blev insvuren med pompa o stat (typ) under det senaste motet tillsammans med tva andra. Man foljde ett noga foreskrivet manus dar jag informerades om mina ansvar o rattigheter som medlem och jag lovade att uppehalla ordens stadgar.

Nar jag val var medlem fick jag en nal med det "officiella" VASA emblemet och jag fick reda pa det hemliga losenord som jag kan anvanda om jag vill delta i moten hos andra VASA ordnar i USA, Canada o Sverige. Osannolikt men lite ballt!

Jag har aldrig deltagit i manga klubbar. Och definitivt aldrig en klubb dar man har sadana har alderdomliga regler o foreskrifter. Lite "speciellt" ar det, men jag gillar det. Medlemmarna bryr sig och tar hand om varandra. Speciellt de som ar sjuka eller behover hjalp med nagot. Vi har middagar och det ar kul att vara involverad. Speciellt eftersomdet har att gora med Sverige.

Jag vet att ni alla vill veta det losenordet....sorry...tjat lonar sig inte...aven under tortyr sa kommer jag inte att knysta. ;-) Inte ens Tim vet...sa det sa!

4 kommentarer:

vibe sa...

Häftigt!

Anonym sa...

Kul,jag känner ingen annan ORDEN person.

Anonym sa...

Du klarade det mamma. Vad duktigt. Och forsok inte smora jag sager anda inte vad det hemliga ordet ar! :-)

Anonym sa...

Attan! Det räknade jag med.