torsdag 26 februari 2009

Garbageman love

Varje torsdag kommer sopgubben. Han plockar upp soptunnan och sen stannar han. Han hoppar ut och ger hundkex och kramar till mina hundar. Jag brukar titta pa bakom gardinen. I julas gav vi honom lite kakor, en check och ett julkort med en bild pa hundarna o deras namn.

Forra veckan var vadret inte sa bra (surprise) och det sag ut som om han skulle kora vidare utan att hoppa ut. Men jag sande ut alla hundarna inklusive Gunnar och nar han sag att det var en ny hund sa tog han sin tid. (Jag tror han satte pa sig varma klader) Han kom ut och sa hej till dem alla.

Idag var Molly o Gunnar redan ute o sprang o ylade. Nar jag sag att han var har slangde jag ut Bernice som sov hart pa soffan. Hon bara stod vid dorren, hade ingen aning att han gav kex till de andra. Sa jag gick ut med henne och nar hon val sag honom sprang hon dit. For forsta gangen sa fick jag traffa varan snalle sopgubbe . Jag sa att de alskar sin torsdagsritual och han sa att han gillar det ocksa. Han tackade for julklappen och tyckte att bilden var jattefin. Molly ar tydligen hans favorit. Men det kan jag forsta. Hon ar superkelen. Bernice is only in it for the cookies. Och Gunnar ar ju ny.

2 kommentarer:

Malin sa...

Alltså jag vill träffa dina vovvar!! De verkar ju vara helt underbara =)

Jag är imponerad av dina scrapbook-talanger. Jättefina album du gör!

Och NU ser jag vad du kallar din blogg.
Jag har hela tiden läst det som "I am back the country queen" = Countrydrottningen är tillbaka.
Sen när gillar Carro countrymusik??

Och sen såg jag att jag led av tillfällig dyslexi och kastade om orden. Yeah yeah.

Caroline sa...

Jag alskar mina voffsingar *love* Du ar valkommen att komma o gulla med dem nar du vill.

Jag la till back till country just for den anledningen. Country ar inte direkt min favorit *krak* men det ar klart det ar alltid nagon som missforstar... :-)

Kanske ska du prata med Marcus Ors om ditt dyslexi problem *fniss*