onsdag 25 februari 2009

Du ska inte tro det blir sommar

Jag har gett upp....
Jag har konstaterat att det alltid kommer att vara vinter har.
De kommer nog ingen var i ar.
En ny istid har borjat och snon kommer aldrig att smalta.
Da kanske jag blir glatt overraskad...eller inte.

Jag vet att jag har gnallt valdigt mycket over att det ar sa infernaliskt mycket sno har just nu. Och jag ar ledsen om det ar det enda jag skriver om...men det ar det enda jag ser nar jag tittar ut genom fonstret.

Vitt, vitt o mera vitt. Det gor ont att titta pa.

Sno som faller,
sno i drivor,
sno som blaser,
sno pa bilen som maste borstat bort,
snoboots o langkallingar,
sno som smalter lite en dag- bara for att frysas pa nasta,
mer sno som faller o blaser
sno i huset som kommer in med hundarna,
sn som maste skottas och slungas (av Tim),
sno som gor at man stannar inne istallet for att ga pa en promenad,
sno som ar kallt,
sno som tacker all vacker natur,
sno, sno, SNOOOOOO

Jag ar lite less pa sno. If you can't tell...

Och jag vet att jag sakert kommer att gnalla i slutet av sommaren att jag an en gang maste klippa grasmattan och att jag onskar att jag bara kunde sitta inne o mysa med raggsockor o varm choklad. Men nu ar det vinter och det gnalls om sno.

Sen ar jag en sjalvplagare ocksa. Tragardskatalogen kom haromdagen och jag laste igenom den lustfyllt. Markerade noggrant vilka fron o plantor jag vill bestalla och sedan plantera. Jag drommer om saftiga tomater, krispig sallad, sota morotter, delikata hallon, smakrika orter, fargglada blomster och rabarber till mina pajer och fruktkramer.
Sen tittar jag ut och gissa vad...det ar en meter sno pa marken (MINST) och ingen chans att jag kommer att se de gronsakerna pa mycket, mycket lange. SUUUUCK!

Som den masochist jag ar sa gar jag likval in pa tradgards websidor. Dar star det att om det inte ar nagon sno pa marken sa ar det en bra tid just nu att luckra upp jorden for da kan olika skadedjurs agg do. Ja, just det. OM.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, så bra att du flyttat hit med, blogger är bra mycket lättare att använda och roligare också.

Sommaren kommer :-D ska vi byta grejer med varann?
SKicka hit lite snö så får du lite värme i retur.

Caroline sa...

It's a deal!

Jag tar garna lite varme, och du kan ha all sno du kan bara. For you special price...
Fast det ar klart jag betackar mig for eran sommarvarme. Aven om NY kan bli ganska varmt (tank mitt brollop) sa har vi en skon bris har pa varan mark. Vi behovde inte ens installera AC forra sommaren. Tank va!