lördag 24 oktober 2009

Nurse Caroline

Forra veckan var jag inte bara fru, vikarie och servitris....jag var dessutom sjukskoterska. Tim stukade foten pa jobbet. Det hande pa morgonen o saklart sa linkade han runt resten av dagen. Det var forst nar han kom hem, tog av sig kangorna och satte/la sig ner som han till slut inte kunde rora sig langre. Jag var pa tavernan nar han ringde o sa hur det lag till och jag slutade lite tidigare...vi har anda inga gaster....

Dar lag han stackaren med en pase is pa ankeln, en limpa brod brevid honom och ansiktet nagon farg mella vit, gra o gron. Ankeln var en mix av svart, indigo o rodlila.

Jag sag till att han lag bekvamt, fich sig nagonting att ata, te att dricka etc. Jag stotte honom till kontorsstolen sa att han kunde rulla sig till badrummet, fixade nya ispasar, hamtade piller, mat och holl honom i handen....och stotta honom nar han gnallde over missa den forsta delen av jaktsasongen...


Detta var min helg.

I mandags rontgades foten och det var en stukning inget var brutet. Han fick en lost bandagerad fot och remiss till ortopeden. Han fick ocksa lov att borja jobba sa lange han inte stod for mycket. Eller lyfte for mycket etc. Sa redan nasta dag var han tillbaks pa jobbet. Han har fortfarande ont och blir trott, men som vanligt kampar ha sig igenom.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det där såg inget vidare ut, men så skönt att det "bara" var en stukning. Det kan ju göra ordentligt ont ändå.
Hoppas att Tim har det bättre nu och att han snart kan gå ut och jaga.
Som jag sagt tidigare, så är det kul att du sjunger igen. Vickan har oxå börjat på nytt, i en kör i M-ö. I går, FN-dagen, sjöng de och andra körer, på stadsbiblioteket i M-ö.Vi var där o lyssnade. Jättebra.

Vlasta sa...

Hej kollegan!
Det var tur, att han hade is på foten och bröd på bordet och inte tvärtom. Du är duktig, som klarar det här också.