torsdag 20 augusti 2009

Semesterbilder

Har ar lite bilder fran min skona semester i Sverige.

Saklart var jag tvungen att simma i Svenstorpssjon. Saaaa skont!



Vi plockade svamp...MASSOR av svamp. Aven nar det regnade



Se har (Detta ar bara fran en runda- vi gick flera rundor)



Sen var vi tvugna att rensa all svamp


Men till sist kom beloningen- Kantarelltoast (och en massa andra ratter med svamp!)




Jag spelade Top Rummy och som jag skrev innan sa vann jag mest...I am the Champion! Ja, ja mamma du slog mig den sista dagen i 5 raka matcher, jag vet...men jag vann den sista matchen. Sa det sa!


Det var fodelsedagsfest for mig med familj o vanner

Sen akte vi till Flen och hade kraftfest med resten av slakten...oooh vad jag har langtat...efter kraftor, snaps o familj


Jag halsade pa mina "gamla" larare Anders o Carina. Som larare ar det extra roligt att halla kontakten o prata gamla minnen. Speciellt som jag var latt foralskad i Anders i mellanstadiet...tills han gifte sig med Carina. Men henne gillade jag ju ocksa sa det var OK.


Extra kul: Jag fick snacka med deras son Kalle som var nyfodd nar jag gick i 6an och som fortfarande har den blaa kanin som jag gav honom da.




Jag hjalpte mamma att piffa upp sin scrapbook. Jag hoppas att mamma blir lika scrapbook galen som jag en dag.


Jag gjorde saklart manga andra saker som att halsa pa farfar, shoppa, titta pa TV, lasa, ata kebab, ata prinsesstarta, ata pa Glorias, ata sill (det blev mycket ata av, kanske darfor jag gick upp i vikt....hmmm) etc.

Men till slut var det dags att packa (o vaga) vaskorna. For kolla hur mycket godis jag hade med mig!!

Uh oh!

1 kommentar:

vibe sa...

Så fint! Blev lite nostalgisk när jag såg Anders och Carina, vad kul att du hållit kontakten!