fredag 10 juli 2009

What can I get you?

Harom veckan tog Tim o jag en rundtur for att utforska nagra av sjoarna som finns i narheten. De flesta var privata, men vi hittade nagra dar man var tillaten att fiska, kanotera etc. En av dem bara 10 minuter fran varat hus. Sa vi akte dit o kajakade runt, vilket var trevligt. Pa vagen dit hade vi sett en taverna som vi aldrig hade sett forut. Sa pa vagen hem stannade vi dar for att ata.
Stallet var charmigt om an tomt pa folk. Snubben som agde stallet lagade maten och serverade. Han berattade att han hade oppnat for 2 veckor sedan och inte hade tillstand att salja alkohol annu. Det var darfor det var sa tomt och darfor som han var tvungen att gora alla jobben. Jag fragade om han behovde en servitris och han sa ja. Senare den veckan akte jag dit och sa att jag var intresserad pa riktigt. Han tog mitt nummer och nu har jag jobbat nagra kvallar.
Som sagt det ar fortfarande ganska tomt, men de som kommer in ger bra med dricks o sa snart han far sitt tillstand kommer mer folk att stromma in. Han hade oppet for nagra ar sedan, men stangde sa han kunde reparera det ar darfor han fick ansoka igen, men tydligen hade han bra med business da. Han har band som spelar dar och det drar tydligen in ratt mycket folk.
Sa det ar mitt lilla sommarjobb...inte direkt den karriar jag onskat mig, men det funkar. Han ar trevlig, hans kompisar ar OK och hans hund ar sot och det ar iallafall lite pengar i fickan for mig...forhoppningsvis blir det mer pengar i fickan snart....