måndag 20 juli 2009

I'm officially poor

Jag ar sa frustrerad!!!
Hela forra aret fick jag arbetsloshetsersattning och jag fick den hogsta summan (400 dollar per vecka...wow?) Eftersom mitt ar var slut sa var jag tvungen att "file a new claim". Nar jag fick reda pa min nya summa trodde jag att jag skulle svimma. Nu ar min betalning 70 dollar i veckan. (Efter lite informationskomplettering blir det kanske 150 dollar) Detta ar for att jag jobbade som vikarie och tjanade inte tillrackligt for att fa mer pengar. MEN...om jag inte hade jobbat som vikarie och bara suttit hemma sa hade jag kunnat tjana hela 400 igen...???? Sa bara for att jag var dum nog att jobba, aven om jag inte behovde det for att det ar ett temp jobb och jag forlorade pengar varje gang jag jobbade, sa blir jag bestraffad. Jag har ringt hit o dit, suttit i telefon koer och pratat med en den ena an den andra och det ar inget som kan goras...det ar reglerna. punkt.
Det varsta ar att jag forsoker forklara min position och jag forsoker vara bestamd "ta mig ton" och lagga fram mina belagg...men jag blir sa upprord att jag far skakig rost, blir "tjock" i halsen och borjar "nastan" stortjuta i luren som nan liten mesig unge...aaaargh....*snyft*
Idag pratade jag med en overordnad dar pa NYS Department of Labor (var lika skakig) men fick reda pa att jag kan ansoka om Monetary Hearing. Jag maste skriva ett brev med mina belagg, men det later som om jag kommer fa avslag for jag har tjanat FOR MYCKET for att inte rakna det jag anda tjanade forra aret. GREAT! Kul liv man kan ha med 150 dollar i veckan det racker till maten typ....

1 kommentar:

Unknown sa...

Tänk du Caroline, jag är inte ett dugg förvånad efter att ha hört från Malin om diverse regelverk.Det blir att försöka plocka bort den svenska präktigheten och göra som de flesta amerikaner; läsa lusen av dem helt enkelt. Stå på dig flicka!!