tisdag 30 juni 2009

picnic table

For nagra mander sedan kom Tim hem fran en auktion. Dar hade han inforskaffat fyra, ja 4, picnic bord for 70 dollar (totalt). Da ar det viktigt att tillagga att ett (1) nytt picnic bord kostar ca 90 dollar. Sa aven om jag inte var saker pa att vi behovde fyra bord sa var jag glad att antligen ha utomhusmobler som inte ar av vit plast och som inte kommer att flyga ivag, vilket sadana plastmobler definitivt kommer att gora eftersom det nastan alltid blaser pa varan tomt.

Vad jag inte visste var hur anvandbara vara bord ar:

  1. Hundarna gillar att anvanda dem som platform att sta sitta eller ligga pa. Utsikten ar mycket battre an fran marken och Molly kan sova utan att bli attackerad av en leklysten Gunnar

  2. Tim o jag placerade ett av borden i ladan och dar ater vi lunch nastan varje lordag o sondag medan vi laser tidningen.

  3. Jag gillar att ligga pa bordet och sola mig, alternativt lasa. Dels for att jag inte blir kittlad av gras eller smakryp och dels for att bordet ar platt och jag kan ligga pa magen o lasa. (Vilket jag inte kan gora i min solstol)

  4. Idag anvande jag bordet till att komplettera min workout med en step-up rutin. Det var sa bra! Jag fick jobba riktigt hart att "steppa" upp o ner, lyfta kna, o *gulp* hoppa upp o ner. Jag kunde dessutom anvanda det till o stretcha. Jag ser ocksa mojligheter for att trana armarna (men idag var det benen som gallde eftersom vi var o kajakade igar. Armade sa till mig att de hade fatt nog!)

  5. Sen anvander jag det till att ata lunch pa nar vadret tillater
  6. Och gosa med hundarna




2 kommentarer:

Unknown sa...

Det var värst vad påhittig du är! Miljövänligt med återanvändning också.- Sett på dina kort ibland. Ser ut som om ni har en jätte-tomt?-
Numera har jag sådär 50kvm på baksidan.Alldeles lagom.Men det är härligt att kunna gå ut och känna marken under fötterna och njuta av en stund på altanen.

Caroline sa...

Tack..jo det ar en bra bit mark ca 40 000 kv meter =10 acres. Jag alskar livet pa "lannet"