lördag 27 juni 2009

A midsummer nights dream

Forra veckan firade vi midsommar med VASA (Den svenska klubben). Det var forsta gangen jag har firat midsommar pa 11 ar och det var en typisk svensk midsommar, d.v.s. det regnade! Det var sa harligt att ata sill, sjunga helan gar, prata svenska, gora en midsommarstang och dansa runt densamma. Jag tror att det var forsta gangen jag har nagonsin gjort en midsommarstang. Sa bara det var kul. Men det var sillen som var det basta... aven om bara de "riktiga" svenskarna var de enda som vagar ata inlagd sill. De andra gillade dock kottbullarna, laxen och knackebrodet.






Sen var det kul att jag har blivit nominerad att bli "Cultural Leader" for VASA. Det betyder att jag far beratta om olika svenska foreteelser for alla medlemmarna under motena. Jag ar sa glad o stolt att jag har en position inom klubben. Om jag ska vara del av nagot sa vill jag verkligen vara involverad. Dessutom gillar jag att prata infor andra, lara ut saker, speciellt om Sverige och sen gillar jag att skriva artiklar till "Informationsbladet", varat nyhetsbrev. Jag har redan planerat nagra saker jag vill prata om: Nationalsangen, kraftskivor, Tegner (varat lokala kapitel av VASA heter Tegner 109) Jag har ocksa gjort en frageformular dar medlemmarna kan fylla i vad intresserar dem.


Jag o Paula vid midsommarstangen VI tillverkade.

2 kommentarer:

Vlasta sa...

Vacker majstång.
Kul att se Paula.
Jag ska skicka bild på majstång som pappa, Lada, Tony, Anette, Lykke, Lova och Hugo gjorde. Medan Zuzana och jag "roade" oss i köket med att göra mat för 9 personer.

vibe sa...

Så fint det ser ut! Jag kan tänka mig att det är speciellt att få fira just midsommar, en sådan typiskt svensk högtid. Och grattis till din nya position i föreningen!