tisdag 31 augusti 2010

Vallfard

Forra veckan akte jag pa en buss resa till IKEA i New Jersey. Svenskklubben VASA sponsrade och vi hade ca 10 pers som akte. (Det var fler pa bussen men 10 fran VASA)
Det var jag och en busslast pensionarer. Men jag kande mig som hemma de var valdigt trevliga.
Det ar extra roligt att ga pa IKEA som utlandssvensk. Dels sa ar alla bocker i bokhyllorna svenska. (Jag tror det ar for att ingen skulle vilja sno dem, men jag kom pa mig sjalv att kolla bockerna mer an moblerna). Dels sa ar alla namnen pa varorna svenska och extra roliga eftersom ingen annan forstar. Mer om det senare. Sen ar det super harligt att kunna ata o kopa svensk mat o dryck o GODIS!
Forutom mat, sa kopte jag aven lite sma prylar. Kuddar, tacke, paslakan, kakformar som ar dalahast och skogsdjur, babyprylar till Tim's kusinbarn och annat smatt o gott.
En av grejerna jag kopte var en salladtork. Saladspinner: TOKIG (namnet ar ju guld!) Den kom med instruktioner:
Just ifall att du inte visste hur man gor. Och om man fortfarande inte vet vad man ska gora sa sager den andra teckningen att man kan ringa IKEA. Fast de lammnar inget telefonummer...so...you're screwed

1 kommentar:

Vlasta sa...

Jag klarade sätta ihop Tokig. Bra, eller hur???