lördag 22 maj 2010

book worm

Detta aret har blivit till boklasar aret for mig. Nog for att jag alltid har last mycket, med vissa undantag under mina student ar da jag bara laste den literatur jag var tvungen att lasa, men detta aret kanns lite mer intensiv. Jag har jamt en bok i handen eller i vaskan. Aven nar jag tittar pa TV ibland. Direkt efter att jag laser slut en bok, valjer jag en ny.

Hej mitt namn ar Caroline o jag ar kjedjelasare!

Jag forsokte mig pa att gora en lista. Det blev 21 bocker pa den, men jag vet att jag sakert glomde nan bok eftersom jag har lanat ut de flesta av mina utlasta svenska bocker till de andra svenskarna i VASA (den svenska klubben). 75% av bockerna (an sa lange) har varit svenska och resten ar amerikansk ungdomslitteratur vilket jag har en "soft spot" for. Mina favoriter i ar ar: "och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla", "Man som hatar kvinnor", "den amerikanska flickan" (som var harligt konstig), "Snabba Cash", "Busters oron" och alla Arnaldur Indridason bockerna samt de amerikanska ungdomsbockerna "Word Nerd" och "The Diamond of Darkhold" vilket ar en fortsattning pa "The City of Ember"

Men egentligen har jag gillat alla bockerna som jag har last i ar forutom "Cromwells Huvud" som borjade bra men som blev trakig och hade ett dumt slut.

Jag har fortfarande ca 10 svenska bocker kvar i hyllan for olasta bocker och sa har jag tillgang till ett skolbilbliotek dar jag har lart kanna bibliotekarien (vi tog faktiskt en kurs pa college tillsammans) och hon later mig lana bocker fast jag inte ar dar heltid. Sen har jag min ebook som ar fylld av olasta gratsbocker. Sa det ser ut som om sommaren kommer att bli fylld av lasning ocksa.

Jag har dock borjat en lista av bocker jag vill lasa. Tex resten av Stieg Larssons bocker, Henning Mankell som jag inte har lastoch nagra Kajsa Ingemansson som jag ocksa gillar skarpt. Har ni nagra boktips som jag borde lagga till den listan?

Inga kommentarer: